söndag 20 december 2009

Uppdaterar

Jag vill börja med att ursäkta den dåliga uppdateringen här, tänker hela tiden att jag ska bättra mig. Efter nyår kommer det bli som vanligt här igen förhoppningsvis. Jag har dock två saker att skylla på, julhandeln (den föder i helt sjuka tankar i mig) och att jag producerar ganska mycket text just nu dels för eget bruk (boken) och dels för Devotion. Nog med ursäkter nu.

Julhandeln är ett kapitel för sig, eller ett kapitel, jag skulle kunna skriva en bok om det. Människor är fantastiskt roliga ibland, jag älskar frågor som "Vad gillar 18-åringar ?" och "Tror du den här blir bra till min syster?". Människor är också fantastiskt stressade och bortom allt sunt förnuft många gånger. Inne i mig härjar 5-åringen och 85-åringen, den ena vill lägga sig på golvet och skrika och gråta av trötthet, den andra säger "Såja ta det lugnt, borde du inte ha lärt att det går över?".
Jag har hjärtklappning på nätterna och jag inser att det här livet inte är hållbart längre. Jag längtar till ett liv där jag orkar och har tid att se människor igen. 2010 får bli förändringens år. Som alla andra år.

Nu kommer julen, i år igen, jag lyckas aldrig stoppa den! Min vän Marianne sätter käppar i hjulet och ger mig julsaker. Hittills har jag fått en elljustake och hon hotar med tomtar. På onsdag tar jag och hunden Kanelen tåget till Norpan, alltså kan jag bota min djurlängtan hela julen. Katt, hund, häst, ett helt litet zoo till mig.

Nyårslöften och sånt tar vi i nästa inlägg.

Inga kommentarer: