torsdag 3 december 2009

Underkläderna och julen del.1

Det här med julen och alldeles för sexiga underkläder. Jag förstår mig inte på det. Vad har det med varandra att göra? Jag förstår att det är en enkel och bra julklapp. Fint so far. Men jag förstår inte att underklädeskampanjer är synonymt med julhandel. Eller jag ser det här: Pojkvän köper formpressad pushup och matchande string i röd och svart spets till sin flickvän. Hon fnissar och skäms lite när hon öppnar dem inför svärföräldrarna. Använder dem några gånger i sovrummet för att göra honom glad, sen faller de i glömska under kategorin opraktiska underkläder. Sen så upprepas det här varje år. Handlarna satsar stora pengar på att marknadsföra dessa slinkiga tygbitar, folk köper dem och handlarna blir nöjda när det hela faller väl ut . Jag förstår den biten, men jag förstår inte varför behöver man spetsar och underkläder som är på tok för kinky just till jul? Var kommer denna tradition ifrån? Finns det några historiska skäl? Gav grevarna i Tyskland sina fruar garn att virka spetsar av i juletider på 1700-talet eller så? Det är kanske bara jag som tycker det är för kallt att vara lite läcker medans julljusen brinner, vad vet jag? Nåväl. Jag återkommer i ämnet.

2 kommentarer:

Andreas sa...

Jag vet inte. Men.. dina två länkar, "Oralberget" och "Halva inne" tyder på någon sorts upphakning.

Malin sa...

Får väl länka till någon bra musiktidning också så att det slipper tolkas så.