torsdag 10 februari 2011

Höften ska med

Det här med klättringen, det är så fruktansvärt roligt, men också så helvetiskt svårt. Aldrig någonsin har jag varit så frustrerad över att mina kroppsdelar inte lyder mig. Jag har tröttnat på att klättra slut på mina armar så snabbt och därför fick jag en teknikkurs i julklapp. Idag gick första omgången av stapeln och för första gången någonsin jag gick från ett klätterpass utan mjölksyra i armarna. Nu kanske det blir ordning på torpet. Det var en rolig kurs, jag övade mycket på att vila. Det låter märkligt, men man måste lära sig det, annars blir det väldigt tungt i längden. Jag kombinerar mina nya klätterövningar med KBT och har satt upp en påminningslapp på dörren - "höften ska med" står det på den. Det återstår bara att se om hjärnan snappar upp det här. Jag är vid mycket gott mod.

Förresten, mitt visum är klart och uthämtat. 11 dagar kvar till avfärd.

Inga kommentarer: