onsdag 16 februari 2011

Tjackhoran på bussen

Det vore en lögn att påstå att den lilla resan från Telefonplan och hem var särskilt behaglig, men det vore en ännu större att påstå att det inte var stor underhållning. Busschauffören körde så hårt och ryckigt att folk trillade ut i gångarna. Han var i god tid och hade inte behövt riskera tanternas lårbenshalsar, men nu gjorde han ändå det. Vi köpte hans körning ända till han svänger så att en hård söderortstonåring trillar av sitt säte och skriker "Men han ju kör ju som en jävla tjackhora!". Jag visste inte hur jag skulle förhålla mig, ville skratta, kunde inte, höll mig stenhårt i min stolpe och tänkte att tjackhoror måste vara ett helt nytt problem för SL. Ok snö, Ok hög arbetsbelastning, Ok lite dåligt underhållna spår, men tjackhoror - never heard of. Faktiskt. Inte en så innovativ eller passande svordom för tillfället, men malplaceringen gjorde det ändå till dagens bästa skämt. Man tackar.

Inga kommentarer: