måndag 9 maj 2011

Klätterhelgen


I helgen har berg varit den stora grejen. Har varit ledig och proppat tillvaron full med sol, klättring och roligt sällskap. Igår klättrade vi på kanalklippan vid Danvikstull. Det läskigaste var att det var vatten mindre än en meter framför berget, var tvungen att tvinga alla att inte trilla i. Således spontanbadade inte någon. Idag var jag och Elias vid Gåseborg och friluftsade. Alla i skogen hade åtminstone någon form av funktionsplagg och hade selarna fulla av gadgetprylar. Jag fnissade lite i smyg i min tröja som definitivt inte andas. Solen sken genom träden och jag lät mig imponeras av Elias helt sjuka tålamod med mig och mina detgårjuintehurihelveteskajagkommaupp-frustrationer. En hel dag i skogen och jag är som ny, Jag älskar skog (var bara tvungen att flytta till Stockholm för att inse det) och doften av krita kan vara den bästa någonsin. Känner mig nöjd på riktigt i huvudet. Huden på mina fingrar är dock allt annat än tillfreds, den är nämligen väldigt tunn och röd just nu.

Inga kommentarer: