tisdag 31 maj 2011

Fylla år i dagarna tre

En ledig helg är sällan en ledig helg. Hjälp vad mycket man alltid lyckas pressa in på så kort tid. I fredags kom Pappa och syskonen på besök. Jag hade redan klargjort att jag ville gå på Grönan och ske min vilja. Tur att alla vi är karuselltokiga, även om jag började svälja extrasaliv redan efter första varvet i vanliga bergodalbanan. När i helvete blev jag så åksjuk? Sen blev det kvällspromenad, remmar och ostbågar och bara roligt, fint, bra. I lördags hade jag en liten födelsedagsmiddag, När vi sen skulle gå och ut dansa var vi så mätta att vi knappt kunde röra oss. Obra, men det var en riktigt rolig kväll. Jag fick världens bästa fickplunta och en fantastiskt bra bok som man skriver skälet till att man för dagen hatar folk. Idag var det slutligen dags att fylla år på riktigt. Jag fick massa kramar, sånger, en mumingodisask och en bok. Sen åt vi ostmiddag och drack öl. Dagen började med gråt, springtur med blodsmak och slutade med gapskratt. Jag älskar mina fina vänner. Och imorn kommer min underbara faster hit. Sämre kan man ju ha det.

Inga kommentarer: