måndag 23 maj 2011

Önskelistan som inte riktigt gick hem

Samtal med farmor för ett par dagar sen

Farmor:... och vad önskar du dig i födelsedagspresent?
Jag:Inget speciellt. Kanske ett bidrag till en klippklättringskurs.
Farmor:Nej, vet du vad Malin! Jag tänker inte hjälpa till med att få dig att trilla ner från ett berg.
Jag:Fast den där kursen är ju till för att man ska lära sig saker så att man inte trillar ner. Massa säkerhetsprylar.
Farmor: (Tung suck - Andemening=din vilja står i skogen och växer envisa unge).

Samtal med Pappa idag

Pappa:Förresten, vad önskar du dig i födelsedagspresent?
Jag: Inget speciellt, jag behöver inget särskilt.
Pappa: Är inget speciellt samma sak som en klätterkurs?
Jag: Jaa! En klippklättringskurs vore ju förstås väldigt bra, jag önskade mig det av farmor, fast hon sa att vägrade bidra till att få mig att trilla ner från ett berg.
Pappa: Jaha, och vad kostar en sån där kurs då?


Jag vet ju inte alls hur jag ska tolka dessa samtal, jag tror inte alls pappa förstod hur rolig han var, men jag ler lite åt att han alltid frågar om jag använder hjälm.

Inga kommentarer: