tisdag 3 maj 2011

Boveteflingor

Helt plötsligt minns jag barndomens sommarlovsmornar, jag minns mina semestrar hos min farmor och farfar på landet. Jag minns frukostarna vi åt på deras soliga berg. Det där berget som har varit både terrängbana, campingplats och solsängsplatå under min uppväxt. Åt man frukost hos farmor och farfar hemma i stan var det ofta filmjölk med lingonsylt aka. hemmagjord yougurt, men på landet åt jag cornflakes med mjölk ur ljusblå små skålar. Jag vet få saker som smakar så mycket sommarlov som det. Jag har inte ätit cornflakes på många år, förrän jag i Indien blev sugen på det. Jag var väl sugen på smaken av sommarlov helt enkelt. Sen kom jag hem och My introducerade mig för boveteflingor. Boveteflingor alltså, vilken grej! Dessutom passar de utmärkt till både keso och sol.Halleluja.

Inga kommentarer: