tisdag 3 maj 2011

En offentlig skampåle

Nu ska jag vara brutalt ärlig en liten stund. Så här är det - jag minns inte ett dugg av vad som hände mellan 22.00 och ungefär 03.00 i lördags. Jag hade druckit rödvin. Jag brukar nämligen dricka rödvin vid lite festliga tillfällen, jag ser inte det som någon särskilt onormal vana. Först drack vi några glas hemma hos mig och sen några fler hos en kompis. Jag har ingen aning om hur många, jag vet bara mängden rödvin vi hade att tillgå på tre personer - det var verkligen inte några abnorma mängder. Jag vet också att jag hade ätit dåligt, jobbat hela dagen och sovit lite, saker som naturligtvis kan bli katastrofala ihop med alkohol. Jag brukar inte särskilt ofta få minnesluckor, jag brukar inte göra speciellt konstiga saker. Det är inte likt mig att bli en annan person på fyllan, det är heller inte likt mig att inte kräkas eller vilja åka hem vid de tillfällen jag faktiskt har blivit överförfriskad. Men den här gången blev det inte så, jag minns inte vad som blev. Inget av vad jag har gjort, sagt eller vem jag har ringt. Det är som ett stort svart hål i mitt huvud. Jag vet var jag har befunnit mig till ungefär 01.00, men resten är ett mysterium. Jag vet inget alls. Jag skäms något så fruktansvärt. Jag skäms för vad jag har utsatt andra för (vad det nu kan ha varit) och jag skäms för att jag råkade bli så jävla packad. Det var verkligen inte meningen. Värst av allt är att inte minnas flera timmar av sitt liv, jag hade haft ungefär lika stor behållning av att vara medvetslös den tiden. Jag hoppas innerligt att detta aldrig händer någon av er.

Om någon eventuell framtida arbetsgivare läser detta och får för sig att jag vore ett dåligt val på grund av detta. Kom då ihåg att det kan hända vem som helst med lite otur och jag har i allafall vettet att bli riktigt rädd och jag kommer se till att aldrig vara med om något liknande igen.

Inga kommentarer: