onsdag 26 november 2008

Bröllopstal och snö

Jag har fått en skoluppgift som går ut på att skriva och hålla ett bröllopstal. Skrivandet var väl inte hela världen, men det är nog dessvärre så att jag är en pratare och ingen talare. Nu övar jag på att hålla mitt tal och jag känner mig sjukt corny. Tur att det förmodligen är ett tag kvar tills My gifter sig på riktigt, men när hon gör det så är det lugnt. Jag kommer vara redo.
En annan intressant sak är att jag alltid längtar till Norrland på sommaren(jävla barndomsnostalgi)men på vintern tackar jag ödmjukast för att jag slipper vara där. Ett par dagars snö är alldeles tillräckligt. Jag hade världens bästa idé om att slänga iväg ett massmail med en snöbollskrigsutmaning till hela skolan, men kom inte till skott. Nu försvinner snön och jag ångrar mig förstås.

Inga kommentarer: