fredag 21 november 2008

Gymtyper del. 2

Jag utlovade historien om uppvärmningsmaskinsmarodörerna. Well, varsågoda.
Ni vet de där typerna som helt har missat reglerna om hur länge man får ockupera en uppvärmningsmaskin.De förvandlar uppvärmningen till ett konditionsträningspass inför Stockholm maraton. De trampar eller ror i timme utan att bry sig om att det(i värsta fall) finns en kö som växer och växer. De ska till varje pris köra klart sitt inmatade program. Oftast är det här tjejer i slinkiga byxor, men det kan likaväl vara weight watchersgubbar. De svettas, trampar och läser tidningen(!) på löpbandet. Ibland har de en kompis som står brevid pratar under tiden. Inte en sekund av konditionsträning får gå till spillo. Jag brukar titta på dem och undra om de har missat grejen med att gymma? Vilket de förmodligen/uppenbarligen har.

Idag hade jag glömt min handduk. Naturligtvis är inte det hela världen.Jag kände mig ändå som en av de där tjejerna som aldrig duschade efter gympan i skolan. Hade inte så stort val, det var bara att dra på sig byxorna och åka hem till huset och skölja av sig svetten. Snacka om att det där med träning och hygien måste satt sina spår, när man i princip känner sig som en brottsling för att man inte tvålar in sig direkt efter passet.

Inga kommentarer: