söndag 16 november 2008

Tänkardagen på Älvsjö Lovehotel.

I natt avverkade jag en stunds väntan på T-centralen. Centralen by night är ju verkligen en historia för sig. Helt plötsligt syns folks sämsta sidor. Folk spyr, bråkar, sjunger och skriker. Allt i skeenet av vit lysrörsbelysning. Jag tänkte att det är ett under att folk inte trillar ner på spåret på fyllan oftare. På de kanske max tre minutrarna jag satt där innan mitt sällskap dök upp hann allt det där hända. Kort sagt, det var precis som det alltid är en lördagsnatt på centralen.
Igår var det tjejmiddag hos Annika i Jakobsberg, det var mycket trevligt. Det är väl bara att som vanligt konstatera att man gör för lite sånt där.

När jag vaknade imorse började tankarna röra sig. Stora tänkardagen är något som med jämna mellanrum dyker upp i mitt liv. Den är sällan frivillig, men den skulle inte finnas ifall jag inte behövde den. Lugn och ro, tid att reda ut vad jag faktiskt tänker. Jag har inte kommit fram till något idag, eftersom jag har somnat ungefär varje halvtimme...
Det enda jag har konstaterat är att det här måste vara ett ovanligt bloggtätt hushåll, alla har en förrutom Josse.

2 kommentarer:

Lever... sa...

haha, stämmer, 75% har en blogg, det är inte dåligt..=)
ska bli så mysigt att komma "hem" och dricka glögg, snacka skit i köket, slappa i soffan och fundera ut stora saker om livet, tillsammans med er=)

vi ses snart!

Unknown sa...

Jag känner pressen...