torsdag 13 november 2008

Gymtyper del. 1

Klientelet som nyttjar samma gym som jag är en brokig skara. Jag brukar roa mig med att kategorisera dem medan benen gör sitt på trampmaskinen.
Extra fascinerande är kategorin stönare, morrare och flämtare. Det är de som morrar, gör grimarser och riktigt ljudligt visar hur jävla jobbigt det är med bänkpress. Grejen är att de inte låter som att lyfter tyngder, utan mer som att de har sex eller i värsta fall, som att de håller på att skita på sig. Jag har lagt ner en del tid för att förstå det här beteendet, men jag kan faktiskt inte komma fram till något bra skäl till varför de behöver låta så mycket. Om man verkligen var tvungen att göra det, så skulle väl alla göra det? eller? Jag tycker det är ganska läskigt och ganska roligt. Det är med skräckblandad förtjusning jag iaktar dem i smyg. Och jag blir lika full i skratt som jag skulle bli av att höra grannens sänggavel dunka mot väggen samtidigt som den skriker nåt i stil med "Come to daddy". I nästa avsnitt av Gymtyper så tänkte jag berätta om uppvärmningsmaskinsmarodörerna.

Inga kommentarer: