söndag 23 november 2008

Snöstorm

Ikväll blåser det hårt. SMHI utlyser stormvarning och jag tvivlar inte en sekund på att det här är storm. Jag är lite orolig att huset ska blåsa omkull, det känns som att taket är på väg av. Skulle inte bli så förvånad om det verkligen hände, det här huset är ju redan lite snett och vint.
Det ska bli mycket spännande att se om kollektivtrafiken fungerar imorn. Det är ju nämligen så att pendeltågen här inte tål blöta löv och snö. Då blir det trafikkaos. Jag tycker det är ett ganska underhållande fenomen. Vi bor i Sverige, som ligger i Norden, som är känt för att vara kallt. Det är faktiskt helt normalt att det kommer snö ibland och resten av landet verkar klara av det rätt bra, men i Stockholm blir det en jävla röra. Det är nästan som att det glöms bort mellan snöfallen och
folk blir lika förvånade varje gång det trillar vitt från himlen.
- Jaa, just det, snö!

Det var en galen och rolig helg det här. Dreamteam på herr och en riktigt underhållande utflyttningsfest. Jag är nöjd. Lite less på att ha huset för mig själv. Kom hem nu!

Inga kommentarer: