torsdag 27 november 2008

Daddy DramaQueen

Ibland ringer pappa till mig och pratar med begravningsröst. Först blir jag alltid lite rädd och tror att någon har lämnat jordelivet. Sen visar det sig alltid att pappa ska berätta något viktigt. Viktigt är oftast lika med att han kanske,kanske,kanske ska ut och flyga någonstans med Svenska ambulansflygkåren. Självklart är det bra att han gör lite nytta. Det jag inte förstår är bara varför han måste göra ett drama värdigt Dramaten varje gång han ska berätta något? Kan han inte bara säga det helt vanligt? Han kanske inte skulle blivit läkare, han kanske missade en karriär som skådis på kuppen..
Dessutom blev jag tillsagd att köpa fodrade vinterskor, eftersom det är massa snö i Stockholm. Någon har visst missat att jag har varit vuxen ett bra tag.

Inga kommentarer: