tisdag 7 april 2009

Att störa lite

Idag har två saker slagit mig. Det första är att deffning tydligen är ett lite känsligt ämne. Säg att du funderar på att deffa lite. Jävlar, vad folk blir irriterade. Jag förstår inte riktigt varför. Kanske för att det är en optimala självupptagenheten eller för att det är stört och tråkigt. Jag vet inte. Jag trodde mest bara att det var skitsamma som allt annat.
Det andra som har slagit mig är att det faktiskt går att maila nästan vem man vill i hela världen. Det kanske är knepigt att hitta adressen, men när man väl har den går det bra att trycka på send till vem som helst. Jag skulle alltså kunna slänga iväg ett till både Barrack Obama och Erlend Loe, förmodligen skulle nog bara den sistnämnda kanske svara. Men ändå, det går. Och det är sånt som får det att kittlas lite i min mage. Möjligheter.

Inga kommentarer: