måndag 6 april 2009

Step into my office




Den här filmen påminner väldigt mycket om min helg. Fast tvärtom. Jag har medvetet valt vägar efter var solen befunnit sig. Det började i lördags med att vi förla vårt formmöte till slussen och snart är annonsprojektet klart, även om det inte direkt är en annons längre. Vi satt där på kajen och jag hade lust att säga "Step into my office" till alla som gick förbi. Jag hoppas på fler inspirerande kajmöten under våren. Alla människor i rörelse gjorde att huvudet tickade. Eric skickade flaskpost, hoppas någon lyckades fiskade upp den . Att någon blev en del av Klaus kärlek.
Sen kom kvällen och jag styrde upp en liten förfest. En liten märklig tillställning som till stor del utspelade sig på mitt golv. Inte för att det tydligen är så man beter sig i nymediekretsar, utan för att sittplatserna i mitt rum är något begränsade. Vi drack Jagdfürst ur småsmå flaskor och lekte att vi var jättar i människovärlden. Naturligtvis är det en lika fånig som rolig lek. Debban förärades ett besök och självklart var det roligt - som alltid. Dagen idag har mest präglats av vila, hårpill,perfekt fina bakispannkakor, trevligt sällskap och en lång promenad på Söder. Min lediga helg infriade alltså allt jag önskade, den var helt enkelt jättebra. I veckan ror jag iland två deadlines och startar upp slitet med slutprojektet. Det kommer bli tufft och roligt.


Inga kommentarer: