söndag 26 april 2009

Ett berg av handväskor på Berns

Den här helgen kan lättast beskrivas med uttrycket extra allt eller kanske bara jobb, fest och kramar. Jag har jobbat dagarna. Umgåtts och druckit en del öl på kvällarna/nätterna. Sovandet har fått förflytta sig till småtimmarna. Inte konstigt att hjärnan rör sig långsamt nu, men det kan det vara värt. Ibland är bara allt annat roligare än att gå och lägga sig. Igår åt vi middag på Berns och testade deras terass. Jag var inte så imponerad. Sorry allt i närheten av eller på Stureplan - men det kommer aldrig bli vi. När vi stod där på den infrauppvärmda terassen ställde vi ifrån oss våra väskor. Jag blev helt full i skratt av att titta ner över ett berg av handväskor stora som hockeytrunkar. Jag och mina vänner släpar nämligen runt på våra liv i dem. Ett överlevnadskit för storstaden. Även om jag kanske oftast inte har ett helt ombyte med mig så är tandborste, musikspelare och blackbook obligatoriskt. Det här släpandet bäddar för att vi alla kommer tappa vår goda hållning till förmån för sneda, stela skuldror. Och jag kan inte låta bli att tänka på att det förmodligen är jättevanligt folk bär runt på lite reserver i den här stan. Laptopsnubbar med ett par extra kalsonger, rakvatten och en nutritionbar i portföljen är nog inte ovanligt. I övrigt har jag insett att jag inte bara kan utgå från saker bara för att jag fått för mig det och ibland är det väldigt befriande att säga exakt det jag tänker.

Inga kommentarer: