tisdag 21 april 2009

En osmart vuxen

Ibland är jag otroligt osmart. Som igår till exempel. Fick för mig att köra ett mastigt benpass och det var en riktigt bra idé tills jag kom ihåg att jag skulle jobba hela eftermiddagen. På mitt jobb står och går man hela tiden. Nåväl, det var inte hela världen, men idag är det annorlunda. Träningsvärken erövrat min kropp. Fyfan vad jag har ont! Förstår inte hur jobbandet ska gå till idag, jag får väl helt enkelt låta bli att böja på benen och le lika stelt som jag går. Synd bara att min butik är den trapptätaste i stan.

Sprang in i en väldigt smord säljare på min lokala VI-butik idag. Hon hade siktet inställt på att få mig att skaffa medlemskort. Jag ville inte ha något och jag blir så irriterad för jag ser igenom alla knep, men ändå går jag likförbannat därifrån med ett kort. Det här är första gången jag blir medlem i en matbutik. Jag känner mig vuxen.

Inga kommentarer: