tisdag 5 januari 2010

Bubbelpoolen

Idag upptäckte jag något som inte fungerar alls bra med svenskars behov av revirzon med en radie på minst tre meter, nämligen bubbelpooler. Till och börja med är folk avklädda, vilket i sig är väldigt ovanligt i det här landet och chockartat bara det, dessutom är det så trångt att man tvingas till att nudda varandras nakna hud. Ve och fasa! Jag är definitivt obekväm med att det (jag vill själv välja vems nakna hud jag nuddar och vem som nuddar min) och alla andra i den bubbelpoolen verkade också vara aningen obehagade. Resultatet var att 12 personer i en alldeles för liten bubbelpool försökte knyckla ihop sig tillräckligt för att inte snudda vid någon annan, samtidigt som alla kämpade för att inte flyga iväg ut i poolen pushade av de rätt så aggressiva bubblorna. En rolig syn. Helt klart. Men det var skönt att bada och för första gången sen i höstas blev jag äntligen varm hela vägen in i märgen. I mitt huvud snurrade tankar om semestrar och vita sandstränder bredde ut sig över näthinnan. Sen var jag helt slut och toppade eftermiddagen med några timmars sömn.

1 kommentar:

Mamma Fia sa...

Det finns vissa knep att ta till för att slippa revirtänkadet:

1. Lägg armen om din närmaste poolgranne och koppla på ett stort leende.
2. Fråga vem som saknar några hudflagor och peka sen på den rikedom av konstiga oidentifierade läskigheter som virvlar runt bland bubblorna framför er.
3. Ta gärna upp dina egna sjukdomar som ev. kan spridas till andra i din närhet.
4. Ta upp ett aktuellt ämne och få igång en hetsig debatt. Välj gärna områden såsom politik, pengar, musik eller annat där man garanterat inte är överens. Generalisera! "Alla tycker..", "ingen vill..."o.s.v

De tre första punkterna ger dig antagligen en solopool. Revirtänkandet är löst!
Punkt4. Folk blir så i tagen att de glömmer den intima närheten. Den kanske blir ännu mer kroppsnära via handgemäng.
Lycka till!