lördag 2 januari 2010

Saker jag älskar

Jag har gnällt mycket på sistone. Den sista tiden har varit rätt tung och mamma säger åt mig att fokusera på saker som jag tycker om så har jag listat lite sånt som jag älskar. Sånt som får mig att skratta eller mitt hjärta att missa några slag på ett trevligt vis.

So here it goes, utan någon som helst ordning:

Suset i rälsen innan tunnelbanan kommer.
Styrka - känslan av att vara stark.
Tävla mot småpojkar på gymmet.
Kicken av att hitta fantastisk musik, sprida den till andra och höra dem säga att det var det bästa de hört på länge.
Försommarkvällar.
Skriva något som känns för mig (och ibland för fler än för mig).
Tänka ut något användbart.
Vänner.
Perfekta banjosolon.
Åka kommunalt i mörker.
Debban-kvällar.
När röster spricker.
Intekunnaslutaläsaenbok-känslan.
Prestera något.
Lyckan av idéer.
Nätter utan krav som aldrig tar slut.
Vara perfekt och roligt berusad.
Skratta tills magen skriker och skrattmusklerna har fått ansiktet att fastna - ni vet när man gnuggar kinderna för att få dem att lossna och bli funktionella igen.
Skägg, känslan av skägg mot läpparna och skäggskav.
Känslan av att sätta på sig en ny fin klänning.
Bli smekt i ansiktet.
När folk verbar och jag får säga "Shit! Du verbade!".


Inga kommentarer: