fredag 24 december 2010

God Jul från Underlandet

Det har varit en lite märklig jul det här, mamma har stoppat stora delar av köket i vardagsrummet, vill man ha knäckebröd säger hon "kolla bakom soffan", den som diskar hittar man i badrummet och äter gör vi vid pingisbordet. Frysen står bredvid hallspegeln och alla husets tallrikar ligger i min säng så jag får sova hos min syster. Förutom den här känslan av att befinna sig i underlandet, har det varit en trevlig jul. Man kan ju fråga sig vad som har hänt här och ni får väl gissa om min mamma tappat det på riktigt eller om hon kanske renoverar köket. Jag älskar att jag fick Loes senaste "Stilla dagar in mixing part" av min bror och en jättefin klänning av min syster. Det är ju skönt att det inte alls är uppenbart hur man vinner mitt hjärta och att det inte är billigt eller så. Nu ska vi kolla på skäggiga killar som härjar runt i kjol i det antika Grekland. Det känns nytt och spännande, eftersom vår tradition normalt sett bjuder småkillar med glasögon och trollspön. Nåväl.

God Jul alla!

Inga kommentarer: