fredag 17 december 2010

Magiska tankar och bevisen

Ok. Ödet och Slumpen. Vi har ju pratat om magiska tankar förr. På halvskämt, men det här är inte på skämt. Inte alls. Säg vad ni vill, men människor som tänker magiska tankar kommer alltid se tecken. Inte i allt, men i ganska mycket. Jag vet inte riktigt varför det är så eller varför det har blivit så eller vad det gör för nytta. Vi väljer att se dem, men vet inte riktigt varför och det är fint så. Kanske för att det skänker mening eller för att det gör tillvaron lite mer spännande. Det tecken jag fick idag, vet jag inte vad det betyder eller innebär, tänker inte tolka det och jag förväntar mig inget. Jag vet bara att slumpen inte på något sätt var inblandad. Jag blev glad och rörd och lugn, sen skämdes jag litelite över mig själv. MEN det var ett tecken, det var det. Och på något sätt Beviset.

Och nej, jag tror inte på horoskop, jag driver bara med dem. Tecken i tillvaron är något helt annat. Att Norweigan Wood förföljer mig är dock inget tecken, det är bara konstigt. Så var det också sagt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur knäpp är du?

Malin sa...

Lagom för en del. För mycket för andra.