fredag 31 december 2010

Goodbye 2010

När man kollar förra årets nyårsinlägg och vet vad som hände sen förstår man att inget blev som jag hade tänkt mig. Inget blev som förväntat. Det är ok. För hur tråkigt vore inte livet om det blev som förväntat? Därför bestämmer jag mig här och nu för att inte förvänta mig något av det kommande året. Eller jag förväntar mig visst saker, jag förväntar mig ett konstigt, märkligt, fint, roligt, hemskt, äventyrligt år som inte alls blir som jag tänkt mig. På gott och på ont.
Det gångna året, vad ska jag säga ? Kort sagt. Jag reste till botten av mig själv och tillbaka. Det var stundtals en ganska hemsk resa, men vägen har också varit kantad av syrener, apelsiner och solsken. Jag har sagt det förut, men jag säger det igen -jag har verkligen världens härligaste, finaste, bästa vänner och det är många gånger deras sätt att smycka mitt liv på som gör tillvaron.
Mitt sista val det här året är att välja klänning till festen jag ska på mig imorn. Ett lätt val kan tyckas med tanke på allt jag redan jag valt i år, men icke. Antingen blir det en tårta i tyll eller en elegant variant med en sjujävla urringning. Klänningen, middag med Caroline och sen en trevlig fest är allt som återstår innan jag säger tack och goodbye 2010. Välkommen 2011. Come what may och forsättning följer. Gott Nytt År! Låt oss hoppas att det blir ett djävulskt bra.

Inga kommentarer: