onsdag 29 december 2010

Mellandagsreans konsekvenser

Idag hoppade Jesper först ner för en ganska hög trappa på jobbet och sen var vi tvungna att kolla om han kunde hoppa förbi en hel hylla. Det kunde han. En stund innan hade min favorit going-to-be-polis Annelie tagit ett riktigt polisgrepp på mig efter att jag hade insisterat på det. Jävlar. Smärtan. Måtte jag aldrig bli gripen om man säger så. Där i mellan pratade vi om efterrätter till nyår. Sanna tyckte jag skulle göra pannacotta eller tårta, Jesper tyckte vitkladdkaka. Men det bästa av allt var ändå kunden som mitt i allt frågade om vi blev knäppa av julrean. Detta hände precis efter att en av oss hade landat framför reabordet efter ett mycket elegant (nåja) längdhopp. Alla svar utom ja, kändes som en lögn. En helt vanlig dag på jobbet.

Inga kommentarer: