lördag 20 december 2008

I <3 Julhandeln

Mitt jullov började med att glögga hela eftermiddagen med grafikerna. Det är väldigt mycket drickadricka när det gäller den klassen. De har spritförråd i klassrummet och så vidare. Hur som helst, vi började glögga i skolcafeterian och det hade kunnat sluta i fördärvet, men det slutade med rund- och kungpingis tillsammans med folket från mixed media-klassen. De hade byggt ett finfint pingisbord, mycket provisoriskt, men fullt funktionellt. Det visade sig att jag suger på pingis. Förstås. Jag kom hem halv sex och insåg medan jag spankulerade omkring på konsum att jag var lite onykter. Det är som Ylva brukar säga, något är jävligt roligt med att vara onykter när man inte borde vara det. Som när det är sol ute och onsdageftermiddag.

Mitt jullov varade i sisådär ett par timmar, sen började min maratonhelg på jobbet, julhandel, jultider, alltså öppet hur länge som helst. Vet inte om det är finanskrisen eller det faktum att folk inte har fått lön än, men det var en ganska lugn dag trots allt. Den var rolig också. Jag hade förväntat mig en storm av hysteriska kunder, stressade och otrevliga till förbannelse. Men jag fick den stora glädjen att bli motbevisad. Folk var glada och vänliga - de tycktes ha all tid i världen. Några ryssar på det och dagen var komplett.
Nu är halvtid i jobbhelgen och sen väntar fem dagars...ehh..vila?
En ganska trevlig sak är annars att jag inte har julångest iår. Undrar vad det beror på?

Inga kommentarer: