måndag 1 december 2008

Idet

Jag känner mig som en pensionär, jag till och med har vilat lite på maten idag. Nu är klockan halv tio och jag är, för att vara sanningsenlig, sugen på att att packa ihop för idag. Snacka om att det är vinter och att jag har gått i idé. Vissa stunder blir tröttheten helt förlamande och allt jag kan tänka på är att få sova. Varje morgon när jag tvingar benen över sängkanten lovar jag mig själv att jag får sova en timme när jag kommer hem. Hur sjukt är inte det?
Låt det bli vår nu, för jag förstår ärligt talat inte hur jag ska överleva.

Förresten så upptäckte jag en jätterolig grej på kundvagnarna när jag storhandlade härromdagen. På Willys i Älvsjö finns det nämligen en karta över butiken på kundvagnens handtag. Det är ju helt fantastiskt. Självklart förstår jag syftet. Men det är ju roligare att låtsas att det är för att butiken är så stor att man lätt går vilse och kanske behöver en karta för att hitta ut igen.

Inga kommentarer: