tisdag 16 december 2008

Ninaninana

När jag fyllde år fick jag en bokserie av Carro och Martina. Sagan om Otori klanen av Lian Hearn. De var det finaste och mest spännande jag har läst på länge. En dryg vecka senare var böckerna slut och utlästa. Jag sörjde det och förbannande mig själv för att jag hade läst så fort. Jag slank in på Pocket Shop härromdagen medan jag väntade på tåget.Plötsligt var lyckan fullkomlig. Där bland nyheterna låg den femte boken i serien. Den utspelar sig innan den första boken. Gissa om jag blev glad?
Johanna kom på besök idag. Mysigt och mackmiddag. Johanna agerade tomte och skänkte mig det fulaste hon hade kunnat uppbringa. Det är en rosa badrumsmatta som är formad som en fot. Den är verkligen otroligt jätteful! Bara att konstatera Johanna lyckades med sin mission.

2 kommentarer:

Anonym sa...

åååh jag förstår inte grejjen med dom där böckerna. kunde knappt ta mig igenom den första...men måste så klart läsa alla! kanske kan man få låna dom av dig?
puss

Malin sa...

Hur kan man inte ta sig igenom den första? Den är så spännande! Klart du får låna resten av mig, men gillar du inte den första så kommer du kanske inte gilla de andra heller. Jag rotar fram någon annan bok åt dig. Puss