tisdag 16 december 2008

Kliniskt och mänskligt

Det började med att jag behövde lite fakta om hjärtlungräddning till Projekt Visuell. Man kan ju lugnt säga att det spårade ur lite, men jag lärde mig en del på vägen också. De slutade med att jag och pappa pratade om aktiv dödshjälp från Årstaberg till Solna i telefon. Självklart tyckte vi olika om ungefär allt som vanligt. Hursomhelst nu kan jag i alla fall standardmåtten för HLR. 2 inandningar och 30 kompressioner (och de sistnämda är viktigast). Jag fortsatte med det visuella projektet hemma hos Theo. Han släpade fram sin kompressor och lite bra tillbehör till den. Det var snällt! Jag och kompressorn hade en lång fotosession på golvet. Tog en del riktigt fina bilder. Jag tror alla mina bilder på maskiner och mätare kommer bryta fint mot texten som ska vara mjuk. En bra mix mellan kliniskt och mänskligt. Jag behöver fler grejer med lågt tryckt i eller saker som mäter tryck. Alla sorters tryckklockor är välkomna. Är det någon som kommer på något, säg till mig!

Nu sitter jag i skolan och tittar på mitt juljobbschema. Det ser överkomligt ut. Det blir ett femdagars jullov. Det ska väl räcka?

Inga kommentarer: