fredag 26 december 2008

Tåglove

Det blev en god jul. Efter allt åkande hit och dit behöver jag dock nästan semester. Jag tror jag har slagit alla mina befintliga rekord i att träffa människor den här veckan. Det var verkligen jätteroligt att träffa alla. Igår var den roligaste juldagen någonsin. Jag inser att jag saknar alla som jag träffar så sällan rätt mycket och ganska konstant.
På tåget hem idag var det packat och folk var trötta. Jag vet inte riktigt varför, men jag gillar när främlingar sover tillsammans sådär som man gör på tåg. Vi svenskar med en personlig sfär på två meter släpper liksom den lite, när vi nästan dregglar på en främlings axel. En annan bra sak med tåg är tiden att reda ut sina tankar. Jag tror jag vet vart jag har mig själv nu. Kanske.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag behöver också semester känner jag. Kom hem för några timmar sen, det känns mycket bra! Vad sägs om att vi ses något kommande veckan?
//Jay

Anonym sa...

Det låter som en alldeles utmärkt plan. Jag kan massor av kvällar. Vad ska du göra på nyår?