tisdag 30 december 2008

Vad bär framtiden i sitt sköte?

Så då var vi framme vid slutet av det här året. Det har varit ett bra år. Jag har haft så sanslöst roligt och jag har lärt mig massor. På både gott och ont.
Ännu en liten bit mer sarkastisk och cynisk kanske, men samtidigt också lite mjukare och säkrare. Det känns lite löjligt att allt alltid måste komma den hårda vägen. Som vanligt undrar jag om jag skulle vilja förändra något - göra något ogjort. Radera möten som kanske gjorde ont i slutändan. NEJ! jag skulle inte för allt i världen göra något ogjort. Jag kanske bara skulle vara lite mindre mesig. Det skulle om inte annat jag må bra av. Jag låter saker bero nu, det får vara som det är och bli som det blir. Mest för att jag inte har vare sig ork eller något egentligt val.

Nyår firar jag tillsammans med My, Carro, Kristin och Anna. Det blir middag och kalas och ingen har en aning om vart den där kvällen kommer ta vägen. Jag vet att det blir kommer bli roligt iallafall. Tyvärr är det lite kris på bh-fronten och frågan är om jag kan ha min fina nyårsklänning som är väldigt urringad om det inte löser sig. (Förra året stack en svinpackad fransman in sin näsa mellan mina boobies när jag hade den på mig, jag blev mäkta förvånad)

Idag har jag jobbat på barnavdelningen, inte det roligaste om man är van vid tempot på dam. Men inget ont utan något gott och jag fick en del bra texttankar till projekt visuell. Nedskrivet och klart på undanhängningslappar. Perfekt.

och Eric verkar ha skaffat sig en bloggoflört.

Vad ska hända det kommande året? Ska jag lyckas med mina planer? Kommer jag åka utomlands? Kommer Exil få en hemsida? Kommer jag starta ett nytt band? Vilka nya männsikor kommer dyka upp i mitt liv? Kommer jag bli heartbroken? Kommer Jimmy fixa beach 09 och vinna Antons gunst? Kommer jag hitta mitt livs soundtrack? Kommer besökarantalet här mondaymorningsaturdaynight fortsätta vara högst på onsdagarna? Kommer blondinbella vinna let's dance? Allt detta återstår att se och jag ser fram emot det med spänning!

Den obligatoriska årsbästa listan kommer i dagarna.

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha...ja det mest spännande att se är ju som sagt jimmys beach09 attempt!gott nytt år!