lördag 3 januari 2009

Ryssen kommer!

Varje år runt nyår så blir faktiskt stan invaderad av ryssar. De måste ha något lov eller ledighet precis nu. Eftersom de inte alla gånger pratar engelska och jag inte alla gånger pratar ryska, så det kan bli en del komplikationer. Det är ganska kul att försöka ta sig fram utan språk.
Idag blev jag kallad för rasist för första gången i mitt liv och det av en arg est som skällde ut mig på svenska. Det var inte mitt fel att han blev så arg och jag var inte rasistisk, jag följde bara de regler som finns för legitimering. Jag tog illa upp. Mycket kan man förmodligen kalla mig, men inte rasist.

Nyår blev ett dansmaraton till våra allra bästa skämslåtar och annat bra. Nu sitter jag med en megamastodont förkylning på gång. Önskar att jag hade varit lite mer förutseende och köpt panodil.

Den här låten gör mig glad.

Inga kommentarer: