tisdag 27 januari 2009

Att hoppa eller trilla framför tåget.

Om jag hade vetat att någon hade blivit överkörd av ett X2000 så hade jag inte haft mage att vara sur över att det tog 45 minuter att ta sig hem. SL berättar ju aldrig vad som har hänt, då hinner man förbanna hela världen under tiden. Nu funderar jag över om det var en olycka eller ett självmord. Stockholm är ingen bra stad att tappa livslusten i nämligen. Jag tänker ofta på att det är alldeles för lätt (missförstå mig rätt, såklart att det inte lätt på det enkla viset) att ta livet av sig här. Dessutom är det ett under att olyckan inte är framme oftare än vad den är. Det skulle vara så lätt att någon knuffade till en i rusningstrakfikstressen, därför tycker jag att det är obehagligt att gå nära perrongkanten.

20.22
Nu har jag läst att hon inte hoppade, utan gick på fel ställe samtidigt som hon pratade i telefon.

Inga kommentarer: