lördag 10 januari 2009

Firmafest

Det är snällt av jobbet att bjuda oss på roliga saker. Det är bara det att ibland blir inte sakerna lika roliga som man hade tänkt sig. Jag har alltid varit ganska skeptisk mot sjungande servitriser. Nu är jag ännu mer skeptisk. Till och med skräckslagen. Jag vill nog helt enkelt inte ha dans till varmrätten och trosor i ansiktet till desserten. Det är nog bara så enkelt. Hädanefter är det jag som håller mig undan krogshower. Det lyckades bli lite skandaler igår också, till somligas glädje och andras förtret. Tänk vad lite Jäger kan ställa till det. Mina kollegors spontana bidrag till showen blev snabbt kvällens snackis(så även morgonens).
Nåt annat det snackas om en del - iallafall på fejjan - är en eventuell kryssning med skolan. Jag vågar inte ens tänka på hur blött det skulle kunna bli. Det skulle kunna bli riktigt roligt. Eller motsatsen.

Inga kommentarer: