tisdag 13 januari 2009

I love Skägg!

I stort sett alla som känner mig är bekanta med mitt kärleksfulla förhållande till skägg. Den här dagen har gått i skäggens tecken och det har således varit en bra dag. Det började redan imorse med att vi på skrivlektionen skulle hitta på en rakhyvel och ett namn och en tagline till den. Vi hade många bra idéer, men mina handlade aldrig om att ta bort skägg, mer om att frisera ett befintligt. Jag tipsade Eric om korvas bloggen(den är hur fin som helst, jag gråter av den dagligen) och han konstaterade snabbt att han som skriver den hade vad Eric kallade för ett Malin-skägg. Jag vet inte hur ofta folk hånar eller retas med mig för det här med skäggen. Jag har oräkneliga gånger blivit kallad skäggfetischist. Skägg är långt mycket mer än så. Nu ska jag försöka förklara varför jag gillar skägg så mycket. Det finns inget som ser så mjukt och manligt ut på samma gång. Det verkar vara bra att ha när man ska fundera lite. Det är roligt att bli skäggad. Det går att frisera på många roliga sätt. Det är mysigt att pilla i och det sticks mysigt när man pussas.
Jag vill dock klargöra att det inte är stora vildvuxna vikingaskägg som är min grej. Det räcker egentligen med ordentlig skäggstubb. En gång fick jag till och med ett skägg odlat till mig och det är det inte alla som får. Ikväll fick jag även lära mig att man till exempel kan koda grejer med sitt skägg. Det finns därmed inte många skäl att inte älska skägg.

3 kommentarer:

Kinski, Klaus sa...

Det enda rätta, att stå för den man är och det man gillar... Det är vad som verkligen är coolt.

Anonym sa...

Hahaha, vad du är rolig. Men jag håller med dig. En man utan skägg är som korv o bröd utan ketchup. Eller som julafton utan Kalle. Eller som Älvsjöfest utan nån typ av maskerad. Puss!

Anonym sa...

haha. någonting för dig

http://www.youtube.com/watch?v=WASn6PRG1Fc