tisdag 6 januari 2009

Sjuk och blödig.

Det nya året kunde ju ha börjat bättre. En helvetessjukdom/fökylning har slagit klorna i mig. Jag har frossa, snorar och sover. Det är i stort sett allt jag har gjort de senaste dagarna. När man var liten så var det lyxigt att vara sjuk. Lov att vara hemma från skolan och bli ompysslad. Nuförtiden är det ett gissel av rang och framförallt så är det riktigt tråkigt. Speciellt när man faktiskt är ledig och skulle kunna göra andra saker. Åka skridskor eller gå härliga vinterpromenader till exempel. Det enda jag har sysselsatt min hjärna med är tv-tittande och det är bara att konstatera att dåliga program - det finns det gott om. Jag insåg dessutom hur blödig jag är just nu, när jag grät åt en skadad hund i ett veterinärprogram (jag som knappt ens bruka gråta till film). Det här är nästan värre än min faster som gråter åt både Extreme Home makeover och Animal Rescue. Det måste bli ordning på torpet helt enkelt.

Inga kommentarer: