fredag 30 januari 2009

Storshopping och fredagslåtar

Igår gjorde jag allt som man (enligt mina fördomar) gör när man är gift. Vi tog bilen till Ikea och sen åkte vi till Willys för storhandling. Jag och flickorna i kollektivet. Det är vuxenliv deluxe att åka bil till affären enligt mig. Nuförtiden åker jag bil så sällan att jag verkligen reagerar på att jag åker bil när jag gör det och måste säga "Ojoj, det var så länge sen jag åkte bil". Det är Stockholm det eller åtminstone en tågpendlares vardag. Ikea är hur som helst en studie i kompromisser, bor man tillsammans så ska en del viljor samsas. Oavsett om man är sambos eller kombos.

I övrigt är det öl i kväll. Det kan ju naturligtvis bli på alla möjliga sätt. Jag hoppas på trevligt.

Det här är fredagslåten x2 faktiskt.
Först en gammal klassiker, den är urtypen för en indievideo på många sätt och låten är sjukt mycket gymnasiet för mig.
Det här bandet har gjort indievideoläxan. Med något tveksamt resultat, men låten är desto bättre.

Inga kommentarer: