tisdag 15 juni 2010

Bada när man vill

Eric skickar fina bilder på sommarhus att hyra, hus där man kan sitta på verandan och dricka vin i kvällssolen och bada mittinatten eller precis när man känner för det. Det var förresten min barndoms allra första uppfattning om lyx - att få bada när man ville. Hur länge jag ville. Gissa om jag var avis på dem som hade pool? Jag tycker fortfarande det är härligt att ingen nuförtiden säger "Kom upp nu" och att jag kan bada fem minuter efter fikat om jag så önskar. I själva verket skulle jag kunna äta bullarna i sjön för att verkligen dra det till sin spets. Fast det där med att bada oavbrutet och leka sjöjungfru/simmare/dykare/simhopperska/fisk/säl fem timmar i taget har kanske tappat glansen en aning, men det kommer aldrig lyckan i att få bada när man vill att göra.
Jag vill packa väskan och åka till ett sommarhus med sjötomt och brygga med detsamma.

Inga kommentarer: