torsdag 18 november 2010

Frisörens oförståelse

Var inne på frisörsalongen i botten av mitt hus och kapade luggen (det är dags när den har blivit ett svårgenomskådligt draperi). En sak som aldrig slår fler är att frisörer som inte känner mig sen innan aldrig någonsin förstår sig på det här med viljan att ha rufsigt svintohår.

Frisören: Vilket torrt hår du har.
Jag: Eh, jaha.
Frisören: Ja, det kan ju bli så när man färgar håret.
Jag: Eller så beror det på all saltvattenspray jag använder...
Frisören: Eh. Eh. Ja, kanske.

När jag kom tillbaka för att betala en kvart senare fick jag en flaska schampoo för torrt hår. Snacka om att inte acceptera mitt trassel, men det var ju väldigt snällt förstås och jag uppskattar omtanken. Jag får helt enkelt ta och bli hennes luggstammis.

Inga kommentarer: