lördag 6 november 2010

Skräcken för att vara naken i grannens hall

Som ni kanske vet är jag drottningen av katastroftankar. Jag är helt enkelt världsbäst på det, men spektrumet på hur katastrofala dessa tankar faktiskt är, är ganska brett. I vissa fall är det rena dystopier jag målar upp i min hjärna och vissa fall är det nog bara helt vanliga, konstiga fantasier. Den senaste liknar kanske mer en tvångstanke. Det är nämligen så att jag ganska ofta duschar med öppen badrumsdörr, jag vet inte riktigt varför, men det ligger någon sorts frihet i det. Grejen är den att precis utanför mitt badrum ligger min ytterdörr och mittimot min ytterdörr bor min granne (inte den snygga grannen, men ändå en granne). På sistone har jag börjat känna en lätt skräck för att min ytterdörr ska öppna sig när jag står där i duschen, det skulle med lite otur nästan innebära att jag stod naken i min grannens hall och skulle det hända vore det ju jobbigt att dela hiss efter det. Detta har lett till att jag måste dubbelkolla att dörren verkligen är låst innan jag går in i badrummet avklädd, för jag vill ju för allt i världen inte bli en sån person som inte törs säga hej till mina grannar.

Inga kommentarer: