tisdag 23 november 2010

I rätt ordning

Det var visst någon som skulle ringa mig efter en resa till långtlångt bort. Det var visst någon som glömde det. Lätt hänt antar jag. Ibland får jag för mig att jag är lätt glömma. Ibland vet jag mycket väl att det inte är så.
Det var visst något jag prestera för jag stirrar in i skärmen, men jag ser inga bokstäver lägga sig på rad och de bildar inga vågor. Inga flöden. Jag skulle kunna ställa dem så att de betyder något, men jag ställer dem som jag tror att de ska vara. På rad. Så länge. Jag chansar hejvilt, men om jag ställde dem i precis rätt ordning så skulle de tala sanning. Så mycket vet jag.
Fröken på bilden, Caroline, har såklart inget med den här texten att göra. Den passade bara in. Vi tog den på Skansen i våras, vi var där för att pussa getter och jag mådde illa redan i glasskön av getbajsångorna.

Inga kommentarer: