torsdag 28 april 2011

Festivalnostalgisk

När våren kommer vaknar mitt festivalsug, även om jag vet att jag gjort min sista tältfestival. Hittade ett gammalt Emmabodamixtejp i en låda och sen var hela surret igång igen. Jag blir enormt nostalgisk. Minns den spända väntan på bandsläpp och kommer ihåg hur roligt det var göra årets flagga. Det är konstigt att man bara glömmer hur jobbigt det där med att bära sin tunga packning, hur kallt det är på nätterna och hur upprörd man var för att man missade något man VERKLIGEN ville se. Tydligen har jag förträngt att jag oftast var kär i någon som inte var där också. Så var den gamla goda festivaltiden. Mina allra finaste festivalminnen har jag stoppat längst in i hjärtat, där ska de bo för alltid. Nuförtiden får min festivalkärlek sitt på andra sätt, på andra festivaler där man bor i säng och inte i tält.

Inga kommentarer: