måndag 4 april 2011

Snyggkille-curse

I ett avsnitt av How I Met Your Mother handlar The Blitz. Det är någon form av förbannelse som gör att den drabbade alltid missar när DET händer, det där som alla snackar om efteråt. The Blitz-grejen byter ägare när någon kommer på efterkälken. Bland mina vänner går också en förbannelse - vi kallar det Snyggkille-curse. Det börjar alltid med att man träffar en snygg kille som verkar vettig. De är alltid vettiga, man får för sig att det rör sig om ett riktig fynd. Ungefär där brukar man alltid börja undra vad som är fel med dem. För något måste ju bara vara fel. Snygga killar går liksom inte omkring och är vettiga hur som helst. Lite hybris brukar de åtminstone ha. Det bara måste finnas en defekt mässar ens misstänksamma inre. Tids nog visar sig det alltid att det mycket riktigt finns vissa brister. För min och Mys del rör det sig alltid om samma brist. "Fan också. Det är Snyggkille-curse!" skriker hjärnan. Det värsta är att ingen av oss vet hur man bryter det här tillståndet. Ska man bryta av med någon som inte alls matchar ens kravspec eller räcker det med någon som har riktigt taskig skosmak? Jag vet inte, men snyggkille-curse har drabbat mig tre gånger på ett år nu och så himla mycket gillar jag trots allt inte små överraskningar.

Inga kommentarer: