onsdag 20 april 2011

Klättring som TV-sport/Boulder Battle

Multitasking i TV-tittandet ikväll. My och jag kollar vår onsdagstablå på lite avstånd (himla tur att rätt person vann Mästerkocken), samtidigt ser jag Boulder Battle på Svtplay. Jävlar vilken bra TV-sport bouldring visade sig vara. Helt klart i klass med konståkning, minus glitter, plus krita.Riktigt spännande tävling som innehöll alla viktiga komponenter som sporter måste ha för att det ska funka via rutan. Man fick tillfälle att dra efter andan, imponeras, luras av deras skicklighet och medkännande dra efter andan när de trillade ner från väggen. Också roligt att för en gångs skull förstå hur enormt svår sporten i fråga är, jag menar hur svårt kan det vara att springa efter en boll? I slutändan är sanningen egentligen den att jag inte förstår mig på så värst många sporter överhuvudtaget, därför var det mycket bra av SVT att inte bara visa fotboll eller hockey. Jag är nämligen övertygad om att det finns fler som jag.

Nu är jag väldigt - just det- klättersugen!

Inga kommentarer: