måndag 25 april 2011

Smeknamnabonanza

Kärt barn har många namn. Tydligen är jag ett väldigt kärt ett. I helgen kom jag att tänka på det här med att jag har fler smeknamn än Pippi Långström har mellannamn. Win! Namnen säger förmodligen mer om mina vänner än om mitt egentliga namn. Hursomhelst, här är alla smeknamn jag har och kommer ihåg att jag har haft hittills;
Malinmalinken
Malinkovich- Var det här kommer ifrån har jag inte den blekaste om, men det är min faster som säger detta.
Håkan
Drakenstein - Hänger ihop med Håkan, Turtles och Frank. Mycket lång, mycket intern historia.
My - Tidigt internetnick.
Sälen
Mallan- Ingen får kalla mig för detta, det finns dock en klick människor som vägrar sluta upp med det. Det går inte att få dem att ge sig.
MallanBrallan
Mollsan (Jag kallar upphovsmannen till detta för Gymmy the gym ho).
Laxbaby - Detta finns det oändligt många variationer på, vi i laxligan var skapligt uppfinningsrika.
Smek mig med chips - Mitt indiannamn.
Laxen
Bralin

Hot Pants Carros engelska version av MallanBrallan, very international.
Pluppi
Frugan - Minst fyra personer kan ta sig friheten att kalla mig detta. Bara My och Johanna gör det.
Grodström - Tack IKEA för tidernas roligaste felskrivning.
Frogström/Frogstream
Manshaterskan från Solberga
Grunkan - Kan ju absolut vara det fulaste genom tiderna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du glömde Malliga-Malin och Jane!


JAY