onsdag 20 april 2011

Men nu är det över!

Om ni undrar hur lång tid det tog att få bort allt grus ur lägenheten så tog det drygt sju timmar (av ren glädje ungefär...) men nu är det över. Helt sjukt att det kan bli så mycket damm i en så liten lägenhet, men så var uppenbarligen fallet. Måste också erkänna att jag förmodligen ropade hej lite för tidigt när det gällde det där med att få vara i fred i sitt hem. Byggarna har nämligen kvar sina nycklar eftersom lite junk måste åtgärdas. Tur att det är ett gäng röda dagar på rad nu, då kommer ingen vilja måla något här. Skönt att se att byggare är också är dåliga på finputs, det upptäckte jag när jag öppnade ett skåp fullt av grus som de visste hade glömt tömma. Hurra sa jag och tänkte att den som spar han har och stängde åter den dörren. Grusdamm visade sig senare inte heller ha några som helst uppspeedande egenskaper, och alldeles för tidigt gick jag hem från grillningen. Jimmyjoe var grillkung och serverade bästa marinerade quornet på Dinosaurietallrikar dagen till ära. Victor var födelsedagsbarn och parken var full av folk som gjorde sitt bästa för att sitta ute (för det gör man på våren) utan att frysa ihjäl. Många gjorde även sitt bästa för att bli berusade och det verkade gå ganska bra på den fronten.

Inga kommentarer: