torsdag 28 april 2011

Offentliga visslare

Bakom mig i kön på affären stod en man och visslade. Han visslade hela melodier! Är det något som jag inte förstår mig på så är det vissling. Inte ens i musik. Jag förstår verkligen inte hur man vågar vissla på offentliga platser, man kan ju bli nedslagen. Finns det något som irriterar många människor samtidigt så är det just offentligt visslande. Det märktes tydligt, folk i kön blev oerhört besvärade. Skruvade på sig, stirrade menande, men visselmannen visslade obekymrat, för att inte säga glatt vidare. De flesta skulle ju inte gå omkring och sjunga helt random, men vissla är tydligen något lite mindre galet. Jag är en ganska tolerant människa, men vid att bli påtvingad en visselshow bara sådär går min gräns. Vissla gärna hemma eller i skogen, men ta lite hänsyn till folk som inte är ett dugg intresserade av visselarior på Coop. Jag är mycket upprörd.

Inga kommentarer: