fredag 29 april 2011

Stambytet och min nya takhöjd

På slutbesiktningen bad den ansvarige byggmästaren om ursäkt för att de hade sänkt mitt badrumtak. Det är nu i standardhöjd (Eh?). Idag när jag stod i duschen kom jag och tänka på min nysänkta takhöjd. Det var ganska märkligt att han påtalade det hela för mig. Med tanke på:
1. Jag hade aldrig märkt det - om han inte hade sagt något.
2. Han hade ju ögon i skallen och borde ju ha insett att jag är ganska kort (162 cm för att vara exakt som i passet) och näppeligen skulle bry mig om något gällande standardcentimetrarna över 200.

Mycket intressant, varför bad han egentligen om ursäkt, försökte han vara rolig? Försökte han standardhåna min ringa längd månne? Eller rörde det sig om en helt vanlig upplysningsursäkt?
Hursomhelst, nästa gång någon vill gå husesyn i min lya ska jag upplysa om att det numer är standardhöjd på taket i badrummet. Jag hoppas också att eventuella gäster ska uppskatta presenttvålen som jag standardställde på det nya standardhandfatet.

Inga kommentarer: