onsdag 29 oktober 2008

Geni vs. galen

Gränsen mellan genialism och galenskap sägs ju vara väldigt tunn. Hur tunn den är upplevde jag alldeles nyss. Jag tror att jag börjar få en tandköttsinflamation, det avhjälper man oftast lätt genom att gurgla nåt antibaktriellt. Hittade inget klorhexidin hemma, men jag hittade vodka. Sprit är antibaktriellt. Sagt och gjort, jag hällde upp en kapsyl och gurglade. Jag kände mig smart. Tills jag spottade ut skiten, för då började hela tandköttet bränna och pulsera. Helvete, vad ont det gjorde! Inte en av mina smartaste idéer. Nu vet jag det.

Såg ett par som skrek åt varandra och gjorde slut på Kungsgatan förrut idag. Jag hoppas att de blev sams sen. Eller åtminstone fick lite ordning på det. Det är jobbigt det där med att göra slut. Det svider ungefär lika mycket som att gurgla vodka, fast i själen.

Nu ska jag ringa och göra en intervju. Jag är mer än glad över att jag börjar se slutet i tidningstunneln.

Inga kommentarer: