fredag 31 oktober 2008

Making electricity

Det finns många bra saker med att spela skivor. Bland det bästa är ändå när man ser hur folk skiner upp, när de gillar en låt. Det är kul att göra folk glada.En annan bra sak är ju det där med att få bestämma all musik en hel kväll, fascisten i mig trivs då.
Varje gång är det alltid någon som undrar något om det man spelar, så igår fick jag frågor om de här låtarna,
Electric Feel - MGMT
Feel the tide - Mumford and sons
Om du möter varg - Detektivbyrån
Det var lite speciellt eftersom de är några av mina verkliga älsklingslåtar just nu.

Ylva och Johan kom på besök också. Sånt är alltid bra. Efter Exil åkte vi taxi till villan, drack vin och var vakna alldeles för länge. Vi påbörjade en harlekinenstafettskrivning vid halv tre snåret, jag kan knappt bärga mig! Hur ska det gå för Elise och Ben Jones?
Lite lagom sliten sitter jag i skolan och pressar ur mig den sista tidningstexten. Finally. En liten gnutta bakis är jag också, men Thomas har köpt fika så det ordnar sig nog. Sen är det helg och jag ska äntligen få vara bara ledig.

Inga kommentarer: